sunnuntai 28. toukokuuta 2017

Vegaaninen Porkkanapekoni

Viime aikoina vegaaninen porkkanapekoni on noussut taas uudeksi hitiksi tai näin olen ainakin lueskellut. Joten täytyi tämäkin ottaa testaukseen. Kaikki uudet vegaaniset reseptit ovat aina tervetulleita meidän talouteen. 

En enää edes muista, että miltä maistuu aito pekoni, mutta oikeastaan olen todella onnellinen etten muista. Silloin en voi vertailla vegaanipekonia aitoon versioon. Onhan kauppoihin nykyään tullut myös vegaanista pekonia, jota olen ainakin Prismassa nähnyt. 

Olihan tämä porkkanapekoni ihan mielenkiintoinen versio ja varmasti tulen usemman kerran testailemaan. Ei se ainakaan pettymys ollut. Olin enemmänkin positiivisesti yllättynyt lopputuloksesta. Eikä edes vaatinut kovin montaa raaka-ainetta

Oli muuten ensimmäinen kerta kun tuli ostettua savupaprikajauhetta. Jostain syystä ei ole vain ollut tarvetta. Lopulta sitä löytyi keskustan S-Marketista. Hyllyltä löytyi enää 2 kpl, joten onneksi olin ajoissa liikkeellä. 



VEGAANISET PORKKANAPEKONIT

2-3 Porkkanaa
2-3 rkl Oliiviöljyä
1 tl Valkosipulijauhetta
1 tl Suolaa
1 tl Savupaprikajauhetta

- Lämmitä uunia 160 asteeseen
- Pese porkkanat ja yritä juustohöylällä saada siitä ohuita suikaleita
- Laita porkkanasuikaleet leivinpapaerin päälle uunipellille
- Sekoita mausteet ja öljy kulhossa
- Levitä oljymausteseosta porkkanoiden molemmille puolille
- Laita uuniin 15-30 minuutiksi kunnes porkkasuikaleet ovat hiukan aaltoilevan näköisiä
- Laita jäähtyneet porkkanasuikaleet ritilän tai leivinpaaprin päälle


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti